tirsdag 7. desember 2010

Honninghjerter..

Ja, i dag bestemte jeg meg for å bake Honninghjerter etter å ha funnet ut hva potaske er!
Oppskriften står i Jeanne d`Arc Livings Jule magasin.
Der står det bl.a at man først skal smelte honningen, jeg satte platen på, å gikk for å sette på dataen..
Så med mange jern i ilden og tanker i hodet, glemte jeg den ett øyeblikk... 
Vel, jeg fikk helt den over i en bolle, og tilsatt ingrediensene, men det skal bli veldig spennende å se hvordan resultatet blir!!
Bilde er fra Janne d`Arc Living
Den er veldig klissete... Men nå står den å hviler, noe den skal gjøre i 2 timer...
Så da her jeg jo litt tid til å sitte her:)!


Dagene har flydd, og i forrige uke klarte jeg å velte med bilen... 
1 mnd gammel Volvo XC 70... Juhu!!
Det var ikke mindre enn 20 kuldegrader der jeg sto og hutret og frøs mens jeg fikk ringt etter veihjelp..
Heldigvis var det ikke langt unna mine foreldre, så min far kom ned, så vi satt i bilen å ventet..
2 timer tok det før bilen var oppe av grøfta, det måtte 2 redningsbiler til for å få den på veien..
Jeg orket ikke å se på, var sikker på at det hadde gått rett til h... med bilen, men glad meldingen kom, det var ikke en skade på bilen:)!
Det var jo den jeg tenkte mest på!
Det var heldigvis nok snø, slik at det gikk bra, men to meter før var det en bratt skråning så da hadde jeg nok gått kast i kast nedover...
Så jeg hadde kjempe flaks!!
Men for en følelse det er å ligge på siden og så vidt klare å åpne døren og klatre ut! 
Hadde jeg gitt den ett puff hadde den nok veltet over på taket.. Grøss..


Vel, nå er heldigvis dette året snart omme, det har vært ett forferdelig år med familieverns kontor, advokater osv osv, men jeg er optimistisk og tror at  nå kan det bare gå en vei, og det er oppover:)!!
Nei, nå må jeg lese litt blogger:)!
Ha en strålende dag alle sammen!


Stor klem Tone-C





4 kommentarer:

  1. Disse avisene lå i en gammel kurv Far kjøpte i DK
    Klem

    SvarSlett
  2. Da jeg leste om deg som havnet i grøften, mintes jeg noe som skjedde med meg for flere år siden. Jeg kjørte på en sterk traffikert vei. Men i det bilen (heldigvis alene) skjente over i motsatt kjøreretning og deretter svingte seg 180 grader rundt - kom det absolutt ingen biler. Deretter veltet den på taket oppå et steingjerde! Jeg kavet meg ut et av de knuste vinduene. Kommer aldri til å glemme følelsen når alt skjedde. Jeg var sikker på at nå var det slutt.Alt bråket og den plutselige stillhet. Helt ufattelig kom jeg helt uskadd fra det - men bilen måtte kondemneres!

    Godt det gikk så fint med deg også! Og den nye bilen! Man blir skikkelig skjelven etter en slik hendelse.

    Koselige bilder!

    Ha en fin kveld og kjør forsiktig!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Hei, hei!

    Det er stadig noe nytt å lære og jeg kan prøve å forklare hvordan en legger inn linker i et blogginnlegg ;o)

    Du begynner å skrive innlegget. Eksempelvis:

    Jeg synes den koselig bloggen Et hus i en hage har et fantastisk flott bilde i headderen sin ( noe du har ;o) )

    Så vil du at noen skal finne den bloggen via en link hos deg. Da markerer du "Et hus i en hage" og klikker på KOBLING i verktøylinjen. Da popper det opp et vindu og der limer du inn url adressen dit du vil koble. I dette tilfellet blir det http://ethusienhage.blogspot.com og klikker OK

    (PS!Det står allerede http:// i vinduet som popper opp, så du må huske på at det skal bare stå EN gang, ellers virker ikke koblingen)
    Da har du laget en link, eller hyperkobling, som det heter. Når noen da leser innlegget ditt og klikker på "Et hus i en hage" så kommer de inn til din blogg.

    Dette kan du gjøre uansett hva du vil koble til. Men husk at url adressen, som er unik for alle sider som finnes i det store internett, må være helt korrekt ellers kommer de bare til en feilmelding. url adressene er det samme som det som står oppe i adresselinjen til den aktuelle siden du er inne på.


    Dette ble kanskje mye, men jeg håper du skjønte min noe klønete forklaring. Jeg er nemlig ingen ekspert selv ;)

    Ha en skjønn torsdag! ♥

    Her laver sneen ned og lager julestemning. Jeg sitter her nyoperert og litt småbekymret for om jeg kommer til å snø inne siden Epleskrotten skal bort på møte til i morgen. Hi, hi! Heldigvis har jeg godt , varmt hus og snille naboer med snøfres :))

    SvarSlett
  4. Hallå där, ibland glömmer man bort det ena efter det andra..vill du vara med på min konkurrense, du hittar den högst upp på bloggen, pröva lyckan och ta en jullott, klem VIOLA

    SvarSlett

Så bra at du vil legge igjen en kommentar til meg:)) Det setter jeg veldig stor pris på:)) Tusen takk!