onsdag 17. februar 2010

Barna først!!

Hjelp, i dag er det allerede onsdag, hvor blir dagene av??
Vel har jeg jobbet hele helgen, med første fridag i dag men alikevell....
Fridag og fridag.. I dag skal jeg på familievernskontoret på møte med barnas far.. Det kan jo bli spennende! Er det noen av dere som har erfaring med dette?
Min erfaring er at barna føler at de kommer i siste rekke etter at far har fått seg kjæreste..
Og det kan jeg vel si meg enig i.. Det lille samværet de har med sin far, kan gjerne vike plass for noe annet hvis det er noe han skal. Vi har de 98% av tiden og klarer utmerket å planlegge slik at  er det noe vi skal, gjør vi det da vi har "fri".
Men alikevell har han ingen forståelse for at de ikke vil til han, da det f.eks er kamper, bursdager el.. Noe han selvfølgelig ikke følger opp.. Pluss at eldste mann straks er 15 år..
Det er for langt å kjøre, han bor jo ca 45 min unna..
Vel som jeg har prøvd å fortelle han så dreier dette seg om barna, jeg ønsker selvfølgelig at de vil til han!!! Jeg drar jo ingen fordeler av at de ikke vil dit!!
Kjenner jeg blir varm bare jeg skriver om det..
Ja dette skal bli spennede!!
For barna går da først!!
Håper jeg har klart å formidle ett sundt syn på  saken, det er mange faktorer som spiller inn som jeg ikke har kommet inn på her, men barna skal høres!!
Vel ha en fin dag der ute, jeg kommer plutselig tilbake ;)

4 kommentarer:

  1. Får håpe alt ordner seg til det beste for dere da. Er jo aldri noe hyggelig å måtte gå til det skrittet og få hjelp fra andre. Skjønner godt hva du mener i innlegget ditt. Det som er så synd er at det alltid er barna det går ut over.
    Og en dag er barna store nok til å bestemme selv, og da er det nok mange som blir ensomme når barna ikke vil ha kontakt...
    Lykke til da!
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med deg at barna er det viktigste, selv om dette er en periode som nok er tøff og slitsom for deg, er jeg sikker på at det ordner seg til slutt. Som Yvonne skriver i sin kommentar må far (i dette tilfellet) huske på at det er ikke lenge til barna kan bestemme selv hva de vil.
    Ønsker deg lykke til!
    Hilsen Lilli

    SvarSlett
  3. Håper det gikk bra på familievernkontoret og at det ordnet seg til det beste for alle parter - og da SPESIELT til barnas beste!

    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  4. Takk for dine fine ord. :)

    Dette hørtes ikke noe særlig ut. Det han ikke virker å forstå at det er jo hans tap. Veldig trist med slike ting.

    Klem
    Emma

    SvarSlett

Så bra at du vil legge igjen en kommentar til meg:)) Det setter jeg veldig stor pris på:)) Tusen takk!